Hemliga koder

Först på jobbet i morse!
Ovanligt för att vara mig, men jag har ju två morgonpigga damer nu för tiden som ser till att jag kommer upp.
Finns inte en chans att man som förut kan ställa klockan, låta den ringa för att sedan stänga av den och snozza tio minuter till och så tio minuter till...och bara tio minuter till...

Sätter nyckeln i dörren, vrider om, öppnar och går in.
Då börjar det plötsligt pipa och när jag tittar till vänster så sitter det en liten dosa på väggen som talar om för mig att jag ska vara så vänlig att slå in min personliga kod.
- Va!? Vilken kod? Jag har ingen personlig kod! Vad gör jag nu!? (tänka tänka)
River upp mobilen ur väskan (som tursamt ligger där och inte hemma som den brukar), ringer E som är den första jag kommer på att jag har i telefonboken.  
Jag har flyt, hon svarar direkt och ger mig sin personliga kod, jag knappar in den och pipet slutar, puh!
Jag kan andas ut. Larmet hann inte sätta igång och Securitas behövde inte ringa och fråga efter en annan hemlig kod som jag inte heller kände till!

Till nästa gång jag är först på jobbet (inte omöjligt att det händer igen) har jag nu vetskap om den hemliga koden. Dessutom har jag fått en egen personlig kod, jag behöver bara komma ihåg den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0