Trots och toapapper

Å vad det är härligt att vakna till underbart BARNSKRIK! (nej jag menar det inte, man blir inte direkt på något toppen humör).
Dagens jag slänger mig ner på marken och sparkar och grinar utbrott:

1. Meya vaknar 04:30 på fel sida (hon får ett raseriutbrott)

2. Meya ska klä på sig själv (hon får ett raseriutbrott)

3. Emilia får inte smaka tuggummi av Manda (hon får ett raseriutbrott)

4. Emilia ska klättra in i bilen själv (hon får ett raseriutbrott)

Denna ljuvliga trotsålder som börjar nu, vet inte varför det kallas tre års trots när det börjar redan vid två års ålder och håller på, ja jag vet inte!? Amanda fyller snart fyra och den håller i sig än!!

Jag antar att man får stå ut med att det tar tid att välja kläder eftersom ingenting duger, man får stå ut med att inte ha sin handduk ifred eftersom någon annan gillar färgen mer, men jag tänker inte stå ut med att finna pappret utrullat på golvet varje gång man ska på toa eftersom någon annan envisas med att det ska ligga där.
Det gäller att välja sina strider för att inte bli galen. Just nu väljer jag striden om toapappret! 

image23


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0