Tomteland

Vi har inte talat om för tjejerna vart vi ska, så när vi sitter i bilen på väg mot Tomteland kör vi en gissningslek!

Jag: - Kan ni gissa vart vi ska någonstans? Vem ska vi hälsa på?

Manda: - Farmor?image293

Fredrik: - Nej, farmor är ju i himlen.

Mila: - Tuppluva!?

Manda: - Jaa, vi ska hälsa på tuppluva!!!

(Hihihi, vaddå tuppluva!?)

Jag: - Nja vi ska hälsa på någon som har toppluva!

Mila: - Hasse?

Jag: - Nej, någon med skägg.

Det blir tyst och de funderar...

Jag: - Någon med röd luva, skägg, och som kommer med paket på julafton!

Manda skiner upp: Tomten!!!

Vi har klätt oss för en heldag utomhus, minus 11 grader och snö är det i Tomteland!
Det första Mila säger när vi klivit ur bilen och står i biljettkön är:

- Jag vill gå in!image294

Lilla skruttunge!

Tiden går jättefort och vi träffar tomtenissar, en häxa, renen Rudolf, troll och självaste Tomten!
Tjejerna sköter sig jättebra, vi går trollstigen, ser på teater och dansar runt granen, så när dagen har gått och vi sitter i bilen igen, är de helt slut och somnar på två minuter!

  image292
 

Kommentarer
Postat av: Milla

ååå va skoj! dit vill ja oxå åka bara trollen växt till sig lite!

2007-12-16 @ 21:00:51
URL: http://lillamillas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0