Disträicka

När jag kommer till dagis ser jag att lyset är släkt på tjejernas avdelning, men jag går ändå in, de brukar kunna vara i andra änden av huset.
Drar på mig de blå skoskydden i plast och går igenom korridoren bort till den andra avdelningen med barn, och mycket riktigt så är de där och leker.

- Dä ä min mamma! Dä ä min mamma! ropar Emilia högt, så att hela dagiset ska höra och så pekar hon på mig, och då måste Meya skrika att det är hennes mamma åskå!
Det är likadant varje dag när jag hämtar och man blir alltid lika glad av att höra dem.

Jag hinner bli alldeles svettig innan alla tre är klädda, men efter mycket om och men är de iallafall klara och vi går ut i snön och hemmåt.
Vi går stigen ner till stora vägen, går över vägen och promenerar på trottoaren på andra sidan.
Det är mörkt så Amanda lyser med ficklampan på träden, i diket, och när vi gått ungefär halva vägen, på mina kängor - på vilka jag fortfarande har de blå skoskydden i plast!

Kommentarer
Postat av: Eva

var det inte halt att gå med dom på??? Du är ju bara för rolig. Kram Mammma

2007-11-16 @ 07:14:42
Postat av: Milla

Visst är det skoj att va mamma, MAN BLIR SÅ GLÖMSK =)Nästan PINSAMT GLÖMSK*skrattar*

2007-11-16 @ 08:05:19
URL: http://lillamillas.blogg.se
Postat av: carro

måste bara lämna ett litet avtryck... kul att veta att man inte är den enda vimsiga mamman på jorden.. kul blogg=)

2007-11-16 @ 13:23:27
URL: http://carolinegredfors.blogg.se
Postat av: pernilla

Ha ha! det ä så skönt o höra fler som är virriga.jag är precis lika dan och det värsta är att jag trodde det skulle bli bättre nu när barnen är lite större men INTE DÅ!!! det fortsätter,så du vet.kram kram pernilla

2007-11-19 @ 18:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0