Farsdag

Medans jag fortfarande sover, letar Amanda på paketet hon tror är till pappa Fredrik, men som är tänkt till min pappa, och går upp till honom där han sitter framför datorn.

- Grattis pappa! Fyller du år idag? Är det här ditt paket? Ska jag hjälpa dig att öppna? Mamma har köpt två, var är det andra?

Jag vaknar av att jag hör dem prata och tar fram de två paketen jag gömt under sängen.
Manda sjunger ja må han leva, innan hon hjälper Fredrik med att öppna paketen. En pyjamas och kallingar.
Helt ointressant tycker hon.

- Fyller morfar också år idag? Jag vill hjälpa honom att öppna sitt paket också, får jag det?

Födelsedag eller farsdag är väl inte så noga. Huvudsaken man får öppna paket, eller hur!? Det behöver inte ens vara ens egna.

Och med tanke på paket, så har vi haft julklappslottning idag, och med det menas att vi lottar om vem som ska köpa julklapp till vem i släkten, så att alla på det viset får ett paket var - ett paket med rim, och man slipper handla sig pank i ren panik över att man måste hitta något till alla!
Fast det är klart, förra året gick något fel i lottningen och någon blev utan klapp och någon fick två!
Ny regel för i år är att gör man misstag i lottningssystemet blir man avstängd från lottningsledningen men man får iallafall sin jullklapp - om man varit snäll vill säga, men det gäller ju alla!

Go to fullsize imageGo to fullsize imageGo to fullsize image

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack Annika för din fatastiska blogg! Du skriver underhållande och variationsrikt och bjuder på dig själv. Dina små anekdoter lockar till många skratt och även eftertankar.
/C/

2007-11-11 @ 22:12:16
Postat av: Milla

Du har tappat bort massa TEXT på den här sidan =)
Du måste ändrat färgerna fel =)
Sidan vart jätte bra, hoppas den länk du fick funkade och du hittade nå bra design tips?!

2007-11-12 @ 14:48:52
URL: http://lillamillas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0