Lättbakat grovt matbröd

Kände mig lite hurtig när jag kom hem ifrån jobbet idag, så efter fredagsstädningen drog jag igång med att baka matbröd!
Inget jag normalt brukar göra, och ska jag vara ärlig så var det inte så mycket att dra igång.
Hittade ett jätteenkelt och gott recept som jag absolut kommer använda igen! Bara att röra ihop och grädda, ingen jäsning. Jag valde rivet äpple denna gång, men det blir säkert lika gott med lingonsylt!

Här kommer receptet:

Grovt bröd med hasselnötter och honung

apple-hazelnutbread 

1 bröd

1 dl havregryn
5 dl dinkelmjöl
1 dl boveteflingor
1/2 dl linfrö
1/2 dl solrosfrön
1 tsk salt
2 tsk bikarbonat
1 dl hasselnötter, delade
4 dl lättfil
1 dl lingonsylt ELLER 1 äpple, grovt rivet
3 msk honung

Rör ihop allting i en bunke. Häll i en smord brödform, och grädda i 200°C i en timme. Brödet går mycket bra att frysa.

Kommentarer
Postat av: allicen

Oh! med min energinivå låter det här perfekt =)

2007-11-10 @ 15:01:19
URL: http://allicen.blogg.se
Postat av: Emma

Det var jättegott, bakade igår..

2007-11-11 @ 11:12:28
Postat av: pernilla

ser jättegott ut skall pröva jag m.kram pernilla

2007-11-19 @ 18:40:32
Postat av: grannen

Mums vad gott det blev

2007-11-27 @ 14:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0