Träningsbrist och sockersug

Nu är det snart två veckor sedan jag tränade sist pga av min jäkla förkylning!
Känner mig fortfarande inte hundra, så att träna imorgon kanske bara är dumt!?
Det tråkiga är att jag fort blir slö och bekväm när jag inte tränar, det blir liksom svårare att ta sig iväg nästa gång.
Dessutom blir jag slarvig med maten, inte så att jag inte äter, utan att jag äter alldeles för mycket sötsaker, och har man väl börjat då kan man lika gärna fortsätta, och så hamnar man där -  i sockerträsket!
Men idag har jag bestämt mig, inget mer socker förrän till helgen dvs om jag fortfarande är sugen.
- Och nej, det är inte pga av att jag är rädd att bli tjock! Risken är nog inte så stor eftersom jag går ner i vikt i stället för upp när jag äter så, men man måste ju tänka på hälsan - och tänderna! Eller hur!?


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag håller med dej, det är ett skit med detta socker =( Det är ju verkligen inte bra för hälsan (eller tänderna). Önskar jag vore lika stenhård mot mej själv som jag är mot barnen (Tim och Isak)... Där är det BARA lördagar som gäller... Men mej själv... ehhh...

2007-11-07 @ 21:52:37
URL: http://annaenglund.blogg.se
Postat av: allicen

Det är väl inte farligt att träna om man bara är förkyld (och orkar såklart!) däremot är det väl rent av farligt om man har feber... så har jag lärt mig iaf...

2007-11-07 @ 22:54:00
URL: http://allicen.blogg.se
Postat av: Milla

TUSEN TACK FÖR ALLA KLÄDERNA, fanns hur mycket GULLIGT som helst och det är guldvärt!
Tack än en gång tjejen!
Massa kramar!

2007-11-07 @ 23:04:58
URL: http://lillamillas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0