Vi ska på dop

Vi har precis ätit och klockan är kvart i tolv. Vi ska börja lasta in ungarna i bilen halv ett har vi tänkt, så att vi är vid kyrkan senast tjugo i. Dopet börjar klockan ett.
Det är alltså hög tid att göra sig iordning!

Jag har redan duschat så jag drar på mig mina nyinköpta moccafärgade strumpbyxor, klänningen och mina slitna fårskinnstofflor som jag ALLTID går runt i inne. Golvet känns alldeles för kallt utan dem!
Ställer mig framför spegeln i badrummet och börjar sminka mig. Strax efter kommer Fredrik in och frågar om jag vill ha ett tips!

Fredrik: - Om du stressar lite hela tiden behöver det inte bli så bråttom precis innan vi ska iväg!
(- Jaha!? Som om jag inte redan visste det!?)
Jag: - Och vad tror du jag gör?

Forsätter sminka mig medans barnen härjar fritt och jag börjar fundera på vad Fredrik gör. (- Varför klär han inte på dem!?)

(- 1 2 3, jag ska inte bry mig, han gör sig säkert iordning. 

Ungarna börjar kivas, skrika och någon börjar grina.

(- 4 5 6 7 vad f-n gör han!?) Går ut ur badrummet och tittar, han är inte på nedervåningen.

(- 8 9 10)

- FREDRIK!!!!!

Han säger åt mig att stressa lite hela tiden, men själv har han suttit framför DATORN!!!

Jag hotar med att krossa hans struphuvud och stryka hans namn från presentkortet om han inte stänger av datorn på en gång!
Sedan klär vi på barnen och när alla äntligen sitter i bilen är klockan tjugo i.
Vi stressar, men när vi kommer till kyrkan ser vi att det bara står en bil på parkeringen, vi är alltså i god tid!
Strax efter kommer dopbarnet och resten, och vi går in i kyrkan där allt flyter på som det ska.
Det blir trots allt en mycket trevlig dag! 


Ljusnarsbergs kyrka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0