Bitterfittan

Stack iväg till bibblan på lunchen idag och hämtade en bok och lånade ännu en skiva med Lars Winnerbäck.

Jag: - Hej, jag hade reserverat en bok, Bitterfittan av Maria någonting..

Bibliotekarien: - Ja då ska vi se..Bitter..Bitter..av Maria Sveland, ja här har vi den.

Hon ger mig boken utan att nämna hela namnet på den.
Jag tar emot boken och skivan som jag genast trycker in i cdn och lyssnar på medans jag gasar tillbaka till jobbet.

Boken ska jag börja på i helgen om jag får någon tid över.

image53

Bitterfittan är en vildsint uppgörelse med kärleksmyten. En roman som vågar ställa de svåraste frågorna om identitet, jämlikhet och föräldraskap.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Hur var boken? Om du hunnit läsa nåt än... Nyfiken =)
/Cissi

2007-09-13 @ 18:09:50
URL: http://ceciliafrejd.blogg.se
Postat av: Småländska surfittan

Hmm... Drar mig inte för att använda ordet fitta, inte ens om mig själv, i synnerhet när jag som bibliotekarie anser att jag måste be fjortisarna sänka sin decibel ngt. (har annars STORT tålamod med fniss, hysteriska skratt och spontanvrål - herre je, man har själv been there, done that) och då inleder med: "Nu kommer jag att vara en riktigt surfitta och be er tala tystare". Effekten brukar inte utebli, eftersom munnarna på fjortisarna antar proportion fågelholk ;-

2010-11-28 @ 00:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0