Dagens shopping

Morfar ringer och frågar om han får ta med sig tjejerna, han och S ska på Lindemarken.
(Som om jag skulle säga nej!?)

- Ja gärna för mig!

Det passar bra för jag behöver sticka till Ludvika och köpa kläder till tjejernas dagisfotografering.
Emilia och Meyas första, i år blir det extra roligt eftersom de får ta syskonbilder också!

Går in på Lindex, gillar deras barnkläder!
Står och funderar och velar, vill ju att alla ska ha olika kläder men ändå matcha på syskonbilden. Får inte ihop det snyggt, så till slut frågar jag en tjej i personalen om hjälp.
Hon är jättetrevlig och plockar fram och matchar kläder som jag inte ens skulle ha tänkt på!

- Har du någon tröja hemma som skulle passa till denna kofta?

- Öh, nej! Allt tjejerna äger har fläckar fram!.. Och bak! Eftersom de numera KAN SJÄLV! och sätter tröjorna bakochfram.

Hon plockar fram en tröja som passar, och så två tröjor till! En klänning, ett par byxor, strumpbyxor... Det slutar med att jag står vid kassan med mer än vad jag behöver till fotograferingen! 

- Näe, jag klagar inte! 

Hon kunde sitt jobb, det är sådan service man ska få när man behöver!
Dessutom hade jag 25% rabatt på hela köpet!!!

 

Kommentarer
Postat av: Karin

Vilka snyggingar de kommer att vara vid fotograferingen!

2007-09-22 @ 22:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0