Genkassa, senkassa!

Parkerar utanför ica, kvar i bilen väntar Fredrik och tjejerna.
Jag ska bara handla lite köttfärs och tortillas för vi ska ha fredagsmys, käka tacos och titta på idol.
Stressar eftersom jag vet att tjejerna blir otåliga i bilen.

Det är såklart mycket folk på ica så jag tänker att jag tar snabbkassan, har ju bara två varor!
Har inte testat den förut men hur svårt kan det vara!?
Trycker på skärmen för att starta, drar mitt kort och knappar in koden, drar icakortet för bonusen och blir sedan ombedd att scanna in varorna.

(- Jaha, vart då!?) Håller upp streckkoden mot skärmen, ingenting händer.

Ser sedan att det står scanna in dem här och en pil längre ned och jag lyckas registrera köttfärsen.
Försöker med samma sak på tortillasbrödet, hej och hå, vad bra det går. Gör nya försök men det vill sig inte!
Börjar svettas lite smått.

(- Va fan, var det inte denna vecka de skulle ha personal vid snabbkassan som skulle hjälpa en!? Eller var det förra veckan!?)

Pinsamt pinsamt, känns som att alla i affären står och tittar på vad jag håller på med!
(- Shit, vad gör jag nu!?)

Avbryter köpet och ställer mig i kön som går bredvid den jäkla snabbkassan.
- Vad mycket fortare det hade gått om jag ställt mig i kön från första början!

När jag väl kommer ut till bilen igen har tjejerna somnat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0