Stackars mig!

Hämtar tjejerna vid dagis och åker direkt till affären för att handla.
Tjejerna får varsin blå korg på hjul som de kan dra efter sig. Vi plockar på oss det vi ska ha och de stoppar det i korgarna, handlingen går rätt smidigt.
Kommer till kassan och ställer oss i kö, och som alla vet är det inte speciellt roligt att stå still om man är liten och har massor av spring i benen, men tjejerna är ändå duktiga och håller sig kring kassan.
Då vänder sig kunden framför och säger:

- Stackars dig!
(Vad menar du!? Vaddå stackars mig!? Jag har själv valt att skaffa tre barn och jag har själv valt att ta med dem till affären! Kärring!!!)

Men paff som jag blir svarar jag istället:

- Ja, jag brukar inte ha dem med så ofta när jag handlar.

Fan, varför kan man inte vara mindre mes och mer kvicktänkt i sådana situationer!?

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, det är så typiskt. Man skulle ha en bok där det finns syrliga svar i... Fast hur det skulle gå till när man bläddarar i den vet jag inte... ha ha ha... Nej, det är INTE synd om dej, du har ju tre underbara tjejer. Vill också ha! =)

2007-09-19 @ 17:07:33
URL: http://annaenglund.blogg.se
Postat av: Hanna

Fasiken, jag finner mig inte heller i situationer som den.. Gillar din blogg, du skriver bra. Nu vet jag vad jag har att vänta mig för roliga kommentarer om ett par år. :-)

2007-09-20 @ 19:07:39
URL: http://argentumstella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0