Barnteater på bibblan

Vi åker fram till bibblan, jag och tjejerna, för att möta gammelfarmor och sedan gå på barnteater.
Det är gratis för barn och kostar 40kr för vuxen.
När vi ska betala säger farbrorn i kassan att han bara vill ha betalt för EN vuxen, men farmor är envis och proppsar på att få betala för oss båda.
Farbrorn har ingen växel, jag är inte säker, men jag tror farmor pungar ut med 100kr jämt!

Tjejerna har roligt, sjunger och klappar händerna till Emil och Pippisånger. Alla barn som vill, får gå fram och medverka. Emilia vågar, hon får rollen som Emils mamma Alma. Sötaste lilla mamman någonsin! Allt hon behöver göra är att hänga med i visan.

När det är klart och vi ska sätta oss i bilen igen, undrar Amanda om farmor tagit egen bil för att det är lugnare så!?

Lugnare för farmors del är det garanterat, men jag ljuger inte när jag säger att det blev enklare så, eftersom vi bor i olika ändar av Kopparberg.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad fina ni var i tidningen :)

2008-04-08 @ 13:27:13
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0