Kusligt besök

Ni kanske inte kommer tro mig nu, men det är sant.

Två kvällar denna vecka har vi haft en HÄXA smygandes på gården.
Hoppas ingen känner igen sig nu... men hon bär svart lång kappa, har grått halvlångt hår och ser sannerligen kuslig ut.

Första kvällen knackar hon på ett av fönstren på baksidan, som tur är har jag och tjejerna redan lagt oss. 
Fredrik är vaken och öppnar för att höra vad hon vill. 
Hon frågar efter en person som bor på området längre bort, innan hon fortsätter över gräsmattan och grusvägen bort.

Andra kvällen ser Fredrik och jag henne komma gåendes på framsidan av huset. Fredrik reser sig för att gå och höra vad hon vill.

- Men nej, lås dörren! säger jag. Hon ser verkligen läskig ut.

Vi väntar och ser vart hon är på väg. Hon går runt till baksidan av huset, sneddar över gräsmattan, går bakom lekstugan, ut på grusvägen och smyger sedan bort mot nästa område.


Hon verkar vara en förvirrad och obehaglig tant

Kommentarer
Postat av: allicen

Skämtar du eller?
Hujeda mig.. jag har fått min beskärda del av läskiga tanter i hemmet och blir aningens orolig för din skull...

2008-04-04 @ 23:39:43
URL: http://allicen.blogg.se
Postat av: emma

är det en senil alkistant? då vet jag vem det är..

2008-04-05 @ 07:57:37
Postat av: Sandra

Fy vad läskigt...se till att lås alla dörrar och fönster...

2008-04-05 @ 15:12:18
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com
Postat av: Anna

usch... *ryser*

2008-04-05 @ 15:29:14
URL: http://annaenglund.blogg.se
Postat av: Fia

Har forskat lite i ämnet och mina källor säger att hon är fru till mannen hon frågade efter.
Kan hända att det är både alkohol och senilitet inblandat också. Hu vilket skvaller!!

2008-04-07 @ 12:40:02
Postat av: CissiLalia

vart bor du? för i mina trakter knallar de runt en stackars dam å plockar fimpar från folks askkoppar även om man är i närheten .hon e en stackars förvirrad liten söt dam som dom proppat full me anti depp å e därför som hon e:( tycker jätte synd om henne.

2009-01-31 @ 21:50:31
URL: http://cissilalia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0