Virrigt värre

För ca tre veckor sedan lämnade vi in vår bil på rekond, dvs en riktig rengöring både utvändigt och invändigt.
Efter det så har Fredrik tre dagar i rad hittat tre kort på tjejerna, ett om dagen liggandes bak i bilen.

Idag åker han till Ica och handlar och när han kommer tillbaka ber han mig gissa vad han hittat i bilen den här gången.

- Ännu ett kort!? gissar jag på.

Nej, utöver den kasse med mat som Fredrik handlat, har han hittat ännu en kasse med mat. Mat som varken han eller jag har köpt.

Fredrik ser förvirrad ut.
Var kom den ifrån? Stal jag någon annans kasse av misstag? Har ungarna ställt in grannens kasse i vår bil? Låste jag inte bilen på parkeringen, har någon tagit fel och ställt in den i vår bil? Är jag schizofren? Ska jag åka tillbaka med kassen? Hur fasen hamnade den där!?

Äh va sjutton, har någon ställt den i vår bil så får de skylla sig själva.
Kassen innehåller bla två stora godispåsar och precis när vi stoppar en varsin godisbit i munnen, då plingar det på dörren.
Det är syrran med sambo.
De har tagit en promenad fram på byn och handlat, varorna ställde de in i vår olåsta bil på Ica parkeringen utan att säga något, och nu vill de ha tillbaka dem!

Kommentarer
Postat av: Sandra

hihi, det var ju snällt att ni inte åt upp allt godis... :)

2008-04-17 @ 20:31:51
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com
Postat av: Acka

Hur skulle vi ha hunnit det!? Det var ju minst 1kg haha :)

2008-04-17 @ 20:34:46
URL: http://www.ackas.blogg.se
Postat av: Eva

Den var ju bra!!! Jag skulle vilja ha sett Fredriks min när han hittade den extra kassen//Kram Eva

2008-04-18 @ 07:10:22
Postat av: Fia

Ha ha!
Bytt är bytt och kommer aldrig igen. Nä då. Det var väl bra att det blev godis över. förresten får man skylla sig själv om man lämnar sitt godis obevakat.
Kram=)

2008-04-18 @ 12:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0