Vill du se min bäver?

Efter semestern har tjejerna börjat på olika avdelningar på dagis. Amanda på den för lite äldre barn. Emilia och Meya på den för mellanbarnen.

När man kommer in på Mandas avdelning är det alldeles lugnt och ofta sitter de och pysslar med något.

Manda: - Kom får du se bävern!

Jag: - Va?

Manda: - Kom får du se min bäver!!

Jag går fram till bordet där hon suttit och pysslat.

Jag: - Jaha, du menar att du sitter och väver!?

Hon trär pinnen som garnet är fäst vid mellan trådarna på vävgrejen upp och ned, upp och ned.

Manda: - Näe det heter bävern.



Nästa dag när jag hämtar henne frågar jag hur det har gått med bävern?

Manda: - Men mamma, det heter faktiskt vävern!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ha ha ha =D

2008-08-25 @ 21:12:36
URL: http://annaenglund.blogg.se/
Postat av: Hanna W

Visst få du det.. :-)

2008-08-26 @ 06:37:56
URL: http://argentumstella.blogg.se/
Postat av: Pilla

HI hi... Är de ngt man lär sig så är de väl att barn aldrig har fel el!?

Kram kram

2008-08-26 @ 11:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0