Baka baka kaka

Manda och jag promenerar fram på byn för att handla. Vi ska baka rosa och gröna kakor och till det fattas margarin.

Pippi sitter i dockvagnen som Manda skjuter och när vi kommer fram och Manda säger att hon är trött börjar jag ångra att jag lät mig övertalas till att gå istället för att cykla.
Jag mutar med glass men glömmer att köpa den, så vi får gå in igen och efter 1,5 timme är vi tillbaka.

Jag gör en sats rosa deg och tjejerna rullar bollar, trycker till med gaffeln och lägger dem på en plåt.
Det blir inte många så jag gör en dubbel sats grön deg.

Den gröna blir inte som den rosa, godare men också mycket kladdigare så jag har i mera vetemjöl. Tjejerna rullar och lägger varannan på plåten och varannan stoppas i munnen.
De fyller en plåt och jag gräddar dem tio minuter i ugnen.



Jag vet inte om det behöver sägas, men någonting gick fel med de gröna.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tycker det ser ut som ett coolt landskap =) Typ Barbapapa-land...

2008-08-09 @ 22:34:01
URL: http://annaenglund.blogg.se/
Postat av: Anna

Jamen du vet då har baksmällan/ångesten lagt sig och partysuget börjar ta nya tag.

Nej, fasen... jag glömmer att det inte är det det hänger på längre. Nu är vi mammor och barnen går i första hand.

Men fasen vad kul det vure... =)

2008-08-13 @ 19:31:59
URL: http://annaenglund.blogg.se/
Postat av: Matilda

Uj Den stora gröna ser ut som en rensning av tarmarna!=)

2008-08-17 @ 21:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0