Ny i byggbranchen

Jag åker till bygglagret för att köpa en hyvlad planka. Jag talar om för mannen bakom disken vilka mått jag vill ha och han följer med mig ut på lagret, plockar ut en planka och lägger den på sågbordet.

Sedan frågar han: - Var ska du ha plankan?

Öh, vad menar han nu, vad spelar det för roll?

Jag: - I hallen..?

Han: - Nej jag menar hur du ska ha den, mot väggen eller?

Jag: - Ja mot väggen.

Sedan sågar han av den. Jag betalar, tar plankan och åker hem.

image410  image411

Plankan ska vitmålas och sättas upp i hallen så det blir lika som på bild 2

Kommentarer
Postat av: allicen

Det är alltid lika trevligt att åka till bygglagret... finns inget annat ställe där man känner sig så dum, så snabbt =)

2008-02-17 @ 00:01:53
URL: http://allicen.blogg.se
Postat av: allicen

Ps. Välkommen till byggbranschen ;)

2008-02-17 @ 00:02:56
URL: http://allicen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0