Mammajobbet

Jag och tjejerna promenerar alltid hem från dagis oavsett väder, eftersom Fredrik pendlar och måste ha bilen.
Det brukar gå jättebra - tills alla klivit in i hallen och man stänger ytterdörren.

DÅ helt plötsligt blir de som förbytta och sätter igång att tjuta eftersom de inte får av sig jackan/stövlarna/overallen eller vad det nu är som går emot dem.
Det blir ett jäklans liv eftersom den ena överröstar den andra som överröstar den tredje! Okej att de är trötta, men igår fick jag nog och sa upp mig som mamma!


Idag promenerar vi hem från dagis som vanligt, kliver in i hallen, tar av oss ytterkläderna, allt går fint och smidigt och tjejerna är på att strålande humör!

De badar medans jag steker pannkakor, de käkar (okej de borde badat EFTER maten), de leker och hela tiden är de glada, inget tjafs ingenting! Jag är faktiskt förvånad, och om jag får, tar jag tillbaka min avskedsansökan!


Kommentarer
Postat av: Fia

Det går nog bra men ha kvar ansökan att hota med om det skulle hända fler gånger..

2008-01-30 @ 11:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0