Piraten med snoppen och prinsessan utan byxor

Meya: - Jag är prinsessan!

Emilia: - Och jag är piraten med snoppen!

Tjejerna springer runt på gräsmattan och leker i sina nya badlakanponchos de fick av gammelmormor igår.
På övervåningen håller T och Fredrik på att skruva fast Amandas nya dörr till nya rummet som sakta men säkert börjar bli färdigt.
När de är klara och vi har käkat middag åker vi till mormors kiosk för att handla fredagsgodis, tjejerna fortfarande klädda i sina ponchos. Manda som fick en med nyckelpigemotiv har dessutom fäst ett par rosa fjärilsvingar på ryggen.

Mormor har slutat för dagen men det är öppet, L och K jobbar kväll. Tjejerna vill hellre ha glass och tuggummi än godis så vi köper det och åker sedan hem till mormor, det var ju för att träffa henne vi åkte iväg.

Meya trycker i sig hela hubbabubbapaketet medans vi sitter och fikar vid mormors köksbord, sedan vill hon gå på toa och river av sig ponchon.

- Mamma..varför har inte jag nå byxor på mig!?

- Inga byxor?

Men ojdå inte tänkte jag på det när vi stack hemifrån, ponchon dolde ju ben och trosor. En unge med vingar, en pirat med snopp och en prinsessa utan byxor.

 


Jag undrar vad de tänkte om oss på kiosken!?

Kommentarer
Postat av: Pilla

Hi hi, ska fråga Mamsen va hon tyckte om tjejernas "utstyrsel"!!!

kram

2008-07-18 @ 22:19:28
Postat av: Sandra

Hihi...

2008-07-18 @ 22:42:10
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com
Postat av: Eva

Dom var så söta så.. inte tänkte någon på att dom inte hade byxorna på/ Kram Från Mormor

2008-07-20 @ 10:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0