Midsommarafton

Tjejerna åker till en kompis och leker där på förmiddagen. En sällsynt tystnad infinner sig plötsligt hemma hos oss.
Jag hinner i lugn och ro plocka undan, sakerna stannar där jag lagt dem och inga nya dras fram. Jag städar, dammsuger och torkar golven. Inte för att vi väntar gäster utan för att det verkligen behövs!

När sedan syrran med familj kommer så bestämmer vi oss för att gå fram till byn där det är dans runt midsommarstången. Det har regnat till och från men nu är det uppehåll.

Halvägs börjar det naturligtvis regna igen, så Fredrik och J går tillbaka för att hämta bilarna medans syrran, jag och alla ungarna fortsätter. Vi tänkte ialla fall på att ta med paraplyn så vi slipper bli blöta.

Syrran fortsätter envist promenera i regnet medans jag och tjejerna hoppar in i bilen när Fredrik kommer ifatt oss, där sitter vi tills regnet ger sig.
När folkdanslaget slutat dansa skiner solen och det är vår tur att ta över runt midsommarstången. Det är inte bara Fredrik och jag som är osäkra på rörelserna till vissa låtar, fler föräldrar ser förvirrade ut. 

Så göra vi när vi tvättar våra kläder, tvättar våra kläder.....Jag sorterar, kastar in i maskin och trycker på en knapp. Fredrik sorterar fel, kastar in i maskin och trycker på en knapp. Och mangla!? Finns det någon under 80år som gör det? Vi gjorde andra rörelser.

Efteråt var det glass för alla barnen och därefter grillning, mat och efterätt hemma hos oss. Syrran fick för sig att hon skulle smaka lax trots att hon är allergisk, så det blev en lugn och tidig kväll för oss alla.


                                                                                                                                                             
8 dagar kvar...

 

Kommentarer
Postat av: allicen

För tillfället finns det nog ingen under 80 som manglar.. men snart så! Jag SKA ha en mangel om det så tar död på mig att få en!!!!!



Nymanglade lakan är ju tha shit!

2008-06-24 @ 11:06:14
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0