Dopade

Klockan är nio någonting när jag drar i gång med tapetseringen av Mandas rum. Klockan ett är vi bjudna på dop, men det är ju långt till dess så jag har gott om tid.
Strax före halv tolv är jag klar och vi käkar tacopaj från igår innan jag hoppar in i duschen. Fredrik kommer in i badrummet och jag ber honom kika på inbjudan så att det verkligen är klockan ett det börjar.

Fredrik: - Dopet börjar klockan tolv!

Jag: - Haha säkert! Du luras.

Fredrik: - Nej det är sant, det börjar klockan tolv!!!

Fan fan fan, plötsligt blir det jättestressigt!
Ok, flottigt hår eller nytvättat blött hår!? Blött hår får det bli, jag schamponerar i ultrarapid, hoppar ur duschen, klär mig, täcker över de värsta blemmorna i ansiktet, lite mascara, fem sekunder med hårfönen - ingen skillnad. Fredrik klär tjejerna, hoppar själv in i duschen, klär sig, jag försöker reda ut Amandas flätade hår samtidigt som jag hjälper Emilia och Meya med skorna, presenten, kameran med dåligt batteri eftersom ingen laddat den, jackor, jäkla skit väder, en snabb blick i spegeln och iväg!
Tjejerna ligger huller om buller i baksätet när Fredrik kör som en biltjuv upp till kyrkan, klockorna klämtar när vi stiger in i kyrkan och alla blickar riktas mot oss. Manda ser ut som en rastafari i håret och jag ser ut som en dränkt katt.
Fredrik glömde borsta tänderna och jag hade en lapp som stack upp ur klänningen, men va fan, vi hann!



Gör om det på 20 minuter :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hihi...tur att dopet var här och inte i Örebro då...

2008-05-17 @ 19:14:52
Postat av: Anna

Ha ha ha... Ni borde ha en dokumentärfilmare hemma hos er och göra dokusåpa! Hela Sverige skulle sitta bänkade! =)

2008-05-18 @ 10:56:04
URL: http://annaenglund.blogg.se
Postat av: Fia

Imponerande!
Kläderna satt iallafall åt rätt håll och rastafari blir nog inne till sommaren!
Kram

2008-05-18 @ 11:05:37
Postat av: Eva

jag undrar vem du brås på Annika??? jag vet vem!!! namnet börjar på O

2008-05-19 @ 14:31:02
Postat av: Ove

Du arbetar bra under press...

2008-05-19 @ 22:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0