En liten pedant

Jag hämtat tjejerna från dagis och vi sitter i bilen på väg hem.

Manda: - Får jag dammsuga bilen när vi kommer hem?

Va!? Hörde jag rätt? 

Kan en 5åring ha någon baktanke med detta? Det verkar ju dumt att säga nej....

Jag: - Ja det kan du väl få göra om du verkligen vill det!?

Manda: - Ja det vill jag!


Jag plockar ur bilstolarna, kastar lite skräp som ligger på golvet och tar ut mattorna så att hon kan börja sedan går jag in och lagar mat.
Bilen blir faktiskt ren och hon kräver ingenting för jobbet. Undrar vem hon brås på!? Städar hon bilen en gång till har hon gjort det oftare än Fredrik och mig tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Ove

Hon är suverän den tjejjen!

Klickade på kategori "Roliga kommentarer - Manda" och även om jag läst dem tidigare var det omöjligt att låta bli att skratta åt alla hennes underfundiga kommentarer. Hoppas de finns kvar för henne själv att läsa när hon är vuxen.

Ovärderligt.

2008-09-24 @ 18:52:53
Postat av: Sandra

Hon brås på moster såklart!! ;)

2008-09-24 @ 21:09:25
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com
Postat av: Eva

vilken duktig tjej, hm inte kan det vara från mej heller. Jag tror det smygit in en liten gen efter morbor Christer för han är pedant!!!

Kram till er alla.

2008-09-26 @ 07:12:47
Postat av: allicen

det där lät verkligen svårt! jag som va så nöjd med att jag lärt mig först gången :(

2008-10-04 @ 22:14:25
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: Fia

vilken duktig tjej ni har. Måste vara väldigt väl uppfostrad. Saknar dina inlägg du ska väl inte sluta blogga???

Kram

2008-10-14 @ 18:46:44
Postat av: litentanta

passa på o njut bara, minns inte exakt NÄR det gick över för dottern men jag kan säga att nu som 16-åring, snart 17, så finns det inte en susning till chans att hon skulle lyfta ett finger ens om jag inte hotade m indragna månadspengar eller nåt ;-)



2008-12-22 @ 22:55:56
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0