Kom ihåg.

Ringer farmor och frågar om hon kan vara barnvakt eftersom dagis är stängt och jag behöver tid för att plugga. Det går bra och hon ber mig ta med en liter mjölk eftersom hon ska göra frukost till tjejerna och de gillar havregrynsgröt.

Javisst. Hur jag nu ska komma ihåg det till imorgonbitti!?
Jag skriver en ganska stor lapp och tejpar upp den på insidan av ytterdörren. Nu kommer jag ihåg det!

På morgonen ser jag till att tjejerna klär sig varmt, kommer ihåg vantar och tar med sig termobyxorna.
Åker till farmor och lämnar av dem, pussar dem hejdå och åker hem.

När jag drar igen ytterdörren efter mig ser jag lappen där jag skrivit MJÖLKEN med stora bokstäver. Fan!
Jag börjar fundera på om jag överhuvudtaget hade ögonen öppna när jag gick ut genom dörren!?

Köper en liter mjölk åt farmor när jag hämtar dem istället. Köper även nya ljus till adventsljusstaken i vardagsrummet som nästan direkt efter att jag ställer fram den i fönstret slocknar, men som inte alls visar sig vara trasig, utan det är bara så att den inte funkar om inte kontakten sitter i ordentligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0