Desperat

Jag har i desperation sms-bombat min hyresvärd de senaste dagarna utan att få något svar! Smsen har gällt tvättmaskinen i källaren som har varit trasig sen jag kom hem ifrån Umeå, och med tre små grisar tjejer blir det en hel del tvätt. 

Igår när jag kom hem efter jobbet stod det en ny maskin i källaren - någon av grannarna måste ha fått tag på hyresvärden före mig - men det låg lite instruktioner och delar lämnade ovanpå så jag vågade inte slänga in tvätten och starta ifall att den inte var färdiginstallerad.
Tänkte att det är bäst att ringa hyresvärden och fråga först.

Jag slår samma nummer som jag har smsat till.
I andra änden svarar någon som inte alls är hyresvärden. Jag ber om ursäkt för att jag ringt fel och slår numret igen. Det är samma person som svarar.

Har han snott hyresvärdens mobil!?


Han förklarar att han nyss fått det här numret av telia och att fler än jag ringt fel.

Och det ska jag tro på?
 
Jag ber om ursäkt igen och lägger på.

Lite konstigt är det, men okej jag får ta reda på det rätta numret. 
Det visar sig att hyresvärden har bytt nummer utan att meddela om detta. Undrar varför? 

Jag smsar hyresvärden på det nya numret, och funderar på om jag kanske borde skicka ett sms och be den andra killen om ursäkt för alla sms jag skickat!?



Jag har nyss skaffat ett årskort på mobilen som gör att jag får 5000 nya sms varje månad att göra av med! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0