Djurvänner och brevvänner

Tvingar iväg Amanda på ridningen idag igen....ibland vill hon inte. Men hon tycker det är kul när hon väl kommer iväg...tror jag.
Jag kan inte vara med och se henne för att jag är allergisk mot hästar.

Meya sitter i köket och skriker att jag ska hjälpa henne skriva bokstäverna i "döda".

Hon har sett morfar stycka kött under älgjaktsveckan och nu vill hon skriva ett brev till den som skjutit älgen, det var inte morfar utan morfars bror. Jag bokstaverar och hon skriver.

"Man får inte döda älgar" och för säkerthetsskull lägger hon till "eller förstöra skogen".

Vi ska lägga det på postlådan när vi hämtar Amanda från ridningen. Hoppas han blir glad!

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej kul att du är igång igen. Dom är för härliga . Hoppas han blir glad för brevet. Hälsa Meya och tala om att Mormor tycker likadant.

Kram till er

2010-10-19 @ 07:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0