Kemi och galna människor

Lämnar tjejerna på dagis för att sedan åka hem, käka frukost och starta datorn.
Loggar in i skolan och öppnar kemiboken. Det tar emot lite men jag måste läsa för att på fredag har jag bokat nätmöte med två klasskompisar och då ska vi ha hunnit med sex avsnitt.

Jag startar en föreläsning på ca 14 min och medans jag tittar på den blir ögonlocken väääldigt tunga. Det är konstigt, men samma sak händer när jag läser kemiboken - varje gång!
Det är iallafall dags för rast (för jag tar rast när jag vill) så jag ställer klockan på alarm och sover 20min.

När jag vaknar tar Sollan och jag en promenad i regnet, det är kallt och mina fingrar domnar bort, trots lovikavantar, eftersom jag någongång som barn måste ha förfrusit dem. Den friska luften piggar åtminstone upp och när jag kommer hem tar jag tag i kemin igen - och jag fattar.
Principal Energy levels, Sublevels and Orbitals. Electron Configurations samt annat och jag fattar!

Jag är glad att jag slipper haka på tjejerna som när de kommer hem leker "galna människor" på rummet. Men vem vet imorgon kanske jag inte fattar och då kan jag va med i leken utan att låtsas!



Kommentarer
Postat av: Karin

Hej! Vad skoj att du börjat blogga igen! Kemin kommer att gå superbra, det är jag säker på. Om jag klarade det så kommer du garanterat att göra det! Kram Karin

2010-10-19 @ 21:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0