Orättvisa

Häromdagen var jag in på skoaffären och köpte nya vinterskor åt Amanda och Emilia.
Meya får ärva Amandas gamla. Ekonomiskt men kanske inte så rättvist.
Det tyckte inte Meya heller.


Meya: - Om inte jag också får ett par nya vinterskor då kanske jag går ut i skogen
            och går vilse, vill du det?
            
           Vill du att jag ska gå vilse i skogen och bli uppäten av en varg eller björn?
           Jag kanske blir uppäten av en björn mamma! Vill du verkligen det?
       
                                                              

                        

                   


                                                                 (hmn nu när du är så här gnällig så....)


Kommentarer
Postat av: Fia

Har man inte dåligt samvete så finns alltid någon som kan ge en det!

2010-10-22 @ 21:12:07
Postat av: sandra

Så är det att vara lillasyster.. Jag förstår Meya precis ;)

2010-10-23 @ 20:59:53
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0