Lördag

Xet och tjejerna ska köpa en present åt mig. De frågar om jag vill följa med till Örebro och gå på bio efteråt.

Xet: - Fast om du gör det kommer du se vad du får i present.
         Det är stort och kommer inte bli inslaget.

       - Jag vill inte ha en micro.

Xet: - Nähä då får det bli alternativ två.

Jag följer med och de shoppar medans jag går åt ett annat håll för att det ska kunna bli en överraskning. Sedan käkar vi mat och åker in till stan.
Det börjar bli lite stressigt för bion börjar snart och vi måste hinna hitta parkering, lösa ut biljetterna, köpa festis och besöka toan. Det hjälper inte att jag tog mina högklackade stövlar som jag knappt kan gå i och som fötterna ganska snabbt börjar värka i. Det hjälper inte heller att xet glömmer snackset i bilen och måste springa tillbaka för att hämta det.
Prick på minuten när bion ska börja sitter vi bänkade. Inget händer. Bioduken är svart. I 15min väntar vi pga tekniska fel. Vi väntar ännu 15min och efter det får vi meddelandet om att de inte får igång filmen, den blir inställd.
Typiskt!
Men som tur är har vi inte stressat helt i onödan för vi får se en annan film gratis och får en varsin ersättningsbiljett för den inställda filmen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0