Bacillusker

Halv sex blir jag väckt av Emilia som kommer och säger att hon kräkts i sängen.
Jag som alltid är så seg att komma ur sängen på mornarna, kommer upp väldigt snabbt. Jag föreställer mig hela sängen nerspydd inklusive stackars Meya som delar säng med Emilia, men det visar sig att det bara var litegrann på lakanet.
 
Jag försöker vara tyst och smidig med att gnugga rent madrassen för att inte väcka Meya, men jag ser ju inte utan att tända lampan och det räcker för att hon ska vakna.

De lägger sig i soffan och kollar på tv. Emilia mår dåligt och kräks tre gånger till.

Jag ringer deras pappa och frågar om han kan ta dem tidigare än planerat idag eftersom jag ska åka till Umeå senare ikväll och jag vill slippa bli smittad. Jag vägrar inse att jag redan kan vara det.
I så fall blir resan på nattåget inte så kul, blä!


Ps. Frågan är väl om jag ens behöver åka till skolan för att vara med och labba, tanken är att vi ska odla bakterier och det gjorde jag i kaffebryggaren fram till igår. Stora gröna monster. Ds.

Kommentarer
Postat av: Pilla

Hur gick de?

Klarade du dig från kräksjukan??? kram

2011-02-08 @ 22:28:57
URL: http://findusmammas.blogg.se/
Postat av: Acka

Resan och labbarna gick bra :) Ingen kräksjuka, tack och lov!

2011-02-09 @ 05:07:03
URL: http://ackas.blogg.se/
Postat av: Sofia Agneryd

Vad kul din blogg verkar. kommer definitivt läsa igen! :p Hoppas du har en bra dag =P

2011-02-21 @ 18:27:28
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0